vrijdag 1 januari 2016

PERSONAL | Dit zijn mijn doelen voor 2016!


Want de eerste blogpost van het jaar is niet compleet zonder cheesy header.

Het nieuwe jaar is voor veel mensen dé tijd om een frisse start te maken, en daar hoort ook een lijstje doelen bij. Ik kan heel goed begrijpen dat veel mensen dit nergens op vinden slaan, immers, 1 januari is gewoon een nieuwe dag en zoveel verandert er nou ook weer niet ten opzichte van 31 december. Toch halen mijn liefde voor lijstjes maken en het feit dat ik gewoon heel erg van doelen maken me altijd weer over om een rijtje goede voornemens op te schrijven, dus vandaag deel ik die met jullie!




Persoonlijke doelen

  • Meer lezen! 
Ik ben in Kopenhagen nu ik dit typ en ik merk dat omdat ik nu niet aan school hoef te werken, ik veel eerder geneigd ben een boek te pakken. Dat wil ik graag voortzetten als ik wel met school bezig ben! Een paar jaar geleden kon ik gerust de halve nacht doorlezen in boeken die zó aangrijpend waren dat ik ze niet kon neerleggen. En dat mis ik! Dus vaker een tijdschrift, roman of inspiratieboek pakken, vaker naar de bibliotheek, vaker naar de boekwinkel...
  • Natuurlijk zoals elk jaar: gezonder zijn! 
Abonnement op de sportschool, vaker gaan tennissen, meer smoothies maken (want ik heb eindelijk een blender!), uitgebreid en gezond koken, etcetera.
  • Wat minder nadenken/gedachten ordenen
Ik ben nogal een overthinker, zoals dat zo mooi heet, en dat betekent niet alleen dat mijn hersenen continu overuren maken, maar ook dat ik soms dingen niet doe omdat ik  heb bedacht dat het niet leuk zou zijn of dat ik heel erg stress voor dingen die helemaal niet erg zijn. Ik weet niet helemaal hoe ik dit doel ga bereiken, maar misschien door vaker mijn gedachten op te schrijven? Of mediteren? Alle tips zijn welkom natuurlijk!

Doelen voor mijn blog


  • Meer foto's bewerken
Gewoon even de tijd voor nemen en niet alles rechtstreeks van de camera naar de blogpost, ziet er toch nét wat mooier uit!
  • Meer focussen op groen leven
Dit is een onderwerp wat me heel erg aanspreekt en waar ik heel graag andermans blogposts over lees, waarom dan niet er zelf ook over schrijven?
  • Elke maand een overzicht met foto's
Dit vind ik zo leuk om terug te kunnen kijken! De reden dat ik dit nu niet doe is én omdat ik het vergeet, én omdat ik veel te weinig foto's maak van de 'normale ' dingen die ik elke dag doe. Ook iets om aan te werken dus! Misschien ook vaker een plog maken?
  • En natuurlijk: regelmatiger bloggen!

Enne... Je had toch ook doelen voor 2015?

Jazeker! Maar het feit dat ik de blogpost van vorig jaar moest opzoeken om ze te vinden, zegt misschien wel wat. Ik heb me er niet héél erg veel mee bezig gehouden, maar toch wil ik graag kijken of het een beetje zoals gepland is gegaan!

  • Get things done.
Dit bestond vooral uit minder lui zijn, schoolopdrachten meteen doen en veel bloggen. Ik vind dat ik - zeker sinds ik studeer - veel productiever ben geworden. Juist omdat ik vaak in het weekend naar huis ga, probeer ik door de week en op vrijdagmiddag al veel voor de volgende week te doen, zodat ik me daar thuis niet druk om hoef te maken. Lui ben ik nog steeds een beetje, maar goed, als ik wel alles gedaan krijg is dat prima toch? En bloggen, hmm... Sommige periodes doe ik meerdere blogposts per week, dan weer een maand niet. Iets om aan te werken want ik vind het super leuk!

  • Take care of your body
Gezond eten, bewegen, goed slapen... Sporten doe ik veel te weinig omdat ik in Amsterdam nog geen tennisvereniging heb gevonden en nog geen sportschool abonnement heb. Maar wat niet is kan nog komen! Gezond eten vind ik ook moeilijk, zeker omdat ik voor mezelf moet koken en ongezonde dingen zou eenmaal makkelijker zijn. En slapen gaat soms heel goed, maar omdat ik vaak op donderdag uitga en vrijdag om half negen bij college zit, verschilt dat een beetje. Allemaal dingen om aan te werken.
Maar, aan de positieve kant, ik heb wél een hele fijne skincare routine en ik ben heel erg tevreden met hoe mijn huid er nu uitziet. Ik voel ook niet meer de verplichting om elke dag foundation (of uberhaupt make-up) op te doen, dus dat zegt wel wat! En ik heb ook behoorlijk veel leuke outfits gevonden en gedragen, dat gaat ook de goede kant op!

  • Dankbaar zijn
Mooie momenten opschrijven heb ik niet voor heel lang gedaan, vooral omdat het na een tijdje heel geforceerd werd voor mijn gevoel. Wat ik wel heb gedaan is meer 'in the moments' leven en genieten van de kleine dingen. Van hoe mooi de kerstlampjes zijn in het centrum, van hoe de lucht van kleur veranderd aan het einde van de dag, of gewoon van hoe gelukkig ik ben als ik met een hele groep vrienden gezellig aan het borrelen ben. Dat wil ik graag zo houden!
En heel veel leuke dingen heb ik natuurlijk ook gedaan, over alle reisjes en andere uitstapjes hebben jullie kunnen lezen!

Zo, dat was een hele lap tekst (dus topper als je het helemaal hebt gelezen, haha!). Ik ga dit ook even ergens opschrijven zodat ik volgend jaar niet wéér deze blogposts moet Googlen om te kijken wat ik ook al weer had bedacht, haha (: 
Ik hoop dat jullie een heel fijn 2016 hebben! Liefs, Sabrina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heel lief dat je de moeite hebt genomen te reageren! Dank je wel! (: