zondag 4 augustus 2013

TRAVEL DIARY | France & Jersey


Afgelopen vrijdag kwam ik terug in Nederland na drie weken in Frankrijk en op het Engelse eiland Jersey geweest te zijn. Ik stapte meteen in de auto nadat ik terug was gekomen van Brighton (oké, ik was een paar uur thuis, maar toch), waarna we in twaalf uur naar Avignon reden. Ik heb drie top weken gehad en ik zou het leuk vinden om je alle foto's te laten zien!

Day 1 - 14: France

De tuin van 'ons' huis in Avignon! Mijn hele leven doen we al aan woningruilen, wat betekent dat je voor een paar weken van huis wisselt met een familie in een ander land! Dit jaar was het Frankrijk's beurt (:

En het zwembad! We hebben dat zeker nodig gehad, aangezien het altijd meer dan dertig graden was. Maar hey, dat is de reden waarom je in de eerste plaats naar Frankrijk gaat, right?

Erg Franse huisjes in het stadje Cassis.

Onderweg naar het strand...

Ik hou van deze foto en ik hou van alle posters van het Festival d'Avignon!

Het Paleis van de Paus, ook in Avignon.

 Kanoën met mijn zusje onder de Pont du Gare. En nee, nul keer omgevallen (:

Dagje Marseille!

Op het mooie eiland naast La Rochelle, aan de Atlantische Oceaan in Bretagne.

Day 15 - 19: Jersey



Deze foto heb ik genomen toen we aan het wachten waren op de ferry naar Jersey. Niet heeeeel erg om te wachten als dit je uitzicht is!
Naar een wijngaard om wijn en chocola (vooral chocola natuurlijk, haha) te proeven!


Met een antieke bus zijn we naar de Jersey War Tunnels gegaan. Dit zijn tunnels die door de Duitsers zijn gemaakt tijdens de Tweede Wereldoorlog, heel indrukwekkend!

 We kregen een identiteitsbewijs van iemand die echt in de Tweede Wereldoorlog heeft geleefd bij de ingang!

Op de laatste dag naar het Wildlife Park op Jersey! Dit stelt een foto voor van twee kussende schildpadden, of het is tenminste de bedoeling dat het daar op lijkt (:

 En last but not least, een foto van één van de gorilla's in de dierentuin. Heel moeilijk te fotograferen, ze zaten geen seconde stil! Maar goed, waarom zouden ze ook?

En dat is het dagboek van mijn weken in Frankrijk en Jersey! Ik heb het super gehad, en gelukkig begint school pas over een paar weken!

(Ongeveer één-vierde van de foto's in deze post zijn genomen met mijn iPhone, sorry voor de slechte kwaliteit!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heel lief dat je de moeite hebt genomen te reageren! Dank je wel! (: