woensdag 16 september 2015

MUSIC | Dit zijn de nummers die ik momenteel grijs draai



Niks beter dan na een lange dag school je even bij te komen van de dag met een lading favorietje liedjes. Of om in de trein dramatisch uit het raam te staren terwijl je Spotifylijst door je oortjes schalt. Ik kan zo genieten van het luisteren naar muziek, dat het me leuk leek een paar mooie nummers met jullie te delen! Dus geniet ervan!




(En ja, de zonnebloemen op de foto hangen een beetje slap, voor bloemen zorgen is niet mijn sterkte punt (: )

Bite - Troye Sivan



Troye Sivan kennen jullie vast wel! Hij is een YouTuber en gezien mijn lichte YouTube-verslaving volgde ik hem al een tijdje en ik word heel erg blij van zijn nieuwe album WILD. Dit is mijn favoriete liedje, al ben ik hem waarschijnlijk volgende week alweer zat aangezien ik hem letterlijk de hele dag opzet, haha. Maar dat zegt wel dat ik hem heeel leuk vind, toch?

Anything - Hedley


Dit is een voorbeeld van waar bijna mijn hele Spotifylijst uit bestaat: een nummer dat ik via via heb gehoord en continu draai, ook al heb ik nog nooit van de artiest gehoord. Ik hou heel erg van de boodschap en de 'feel' van dit nummer, het is heel 'empowering' (want waarom niet alles in vage Engelse termen beschrijven?). Echt een aanrader!

To Build A Home - The Cinematic Orchestra


Dit liedje hoorde ik voor het eerst in één van de filmpjes van Aline van Paperboats en toen vond ik het al perfect passen bij de beelden en de sfeer van het filmpje. Toen ik hem twee weken geleden nog een keer hoorde, dat ik meteen 'oooh die ken ik!' Het is echt een ontzettend mooi nummer, een hele mooie tekst en perfect om met je kop thee van te genieten. Dat doe ik tenminste (:

23 April - Maaike Ouboter



Dit nummer is alweer een tijdje uit, maar daarom niet minder mooi natuurlijk. Maaike Ouboter ken je misschien als deelneemster van het programma De Beste Singer-Songwriter van Nederland, waar ze ook al geweldige teksten schreef. Want één ding is zeker: ik kan uren naar haar songteksten luisteren. Dit is één van mijn favorietjes omdat het heel verhalend en gedetailleerd is verteld, maar toch heel lekker klinkt. Maar als ik jou was zou ik alle andere nummer van haar nieuwe album ook even proberen. Geloof me.

Dit zijn voor nu mijn favorietjes. Als jullie nog aanraders hebben hoor ik het heel graag, ik ben altijd op zoek naar nieuwe muziek! En voor nu veel luisterplezier natuurlijk (:

1 opmerking:

Heel lief dat je de moeite hebt genomen te reageren! Dank je wel! (: