maandag 16 maart 2015

CITY TRIP | Ik bracht een weekendje in het zuiden door



'Eigenlijk duurt het best lang tot de zomervakantie, toch? Waarom gaan we niet even een weekendje weg tussendoor?' Zoals je misschien begrijpt klonken mijn moeders woorden met als muziek in de oren (rijmt dat?), want ik hou heel erg van nieuwe plekken ontdekken en er even tussenuit gaan. Dus, zo gezegd, zo gedaan. We kozen Maastricht uit, aangezien ik daar alleen was geweest op de open dag van de universiteit en ik het toen al een hele mooie stad vond. Hotel geboekt, leuke plekken opgezocht en hop, daar zaten we, twee uur in de auto naar het mooie Maastricht. En dat wilde ik je vandaag laten zien.


Maastricht



Daar zijn weeee!

























Eerst even lunchen natuurlijk en later nog ergens wat drinken.



En ja, dat waren alle foto's van dag één... Ik heb winkeltjes gekeken, rondgelopen door de stad en 's avonds heeeeel lekker Indiaas gegeten bij Spice of India (of Indian Spice?). Hele lieve en leuke bediening, super veel keuze en gewoon heel lekker gegeten! Aanrader!


(De rest van) Zuid-Limburg



De tweede dag (zondag) was het niet zulk mooi weer, dus besloten we met de auto de omgeving te verkennen! Ondanks de wat dreigende lucht is het echt een prachtig landschap.



En toen gingen we naar dit fotogienieke stadje, waar ik mijn camera heb volgeschoten.


Dit is Thorn, beter bekend als 'het Witte Stadje'. Hier is het grootste gedeelte van de huizen witgeschilderd. Dit gebeurde [insert Wikipedia knowledge] omdat de Fransen die dit dorp hadden veroverd een hoge belasting hefden, wat een groot deel van de bevolking niet kon betalen. De belastring had onder andere te maken met de omvang van de ramen, waardoor veel mensen hun ramen dichttimmerden. Om de zogenaamde bouwsporen, of volgens Wikipedia 'littekens van de armoede' te verbergen, werden veel huizen witgeschilderd. [einde Wikipedia knowledge].

Maar buiten dat om is het gewoon een heel mooi dorpje.






KIJK CONFETTI


NOG MEER CONFETTI



Het is echt mijn levensdoel om ooit in een huis te wonen dat een eigen bruggetje heeft. Lijkt me zo gaaf, dat je kan zeggen dat je een eigen bruggetje hebt en dat je dan elke dag over het water naar je tuin gaat. Anyone with me?


Dit kunstwerk vond ik zo gaaf! Ik heb geen idee van wie het is of wat de achterliggende gedachte is, maar wauw!

Ennn dat was het dan! Heerlijk om even twee daagjes ergens anders rond te lopen, in een heel zacht hotelbed te slapen en lekker veel buiten de deur te eten. Nu is het tijd om weer te focussen op school, fijne week allemaal!

4 opmerkingen:

  1. Een paar jaar geleden heb ik een weekje Limburg gedaan, en we zaten vlakbij Maastricht. Leuke stad, en prachtig landschap. Je voelt je - als je normaal gesproken in Overijssel woont - daar echt even op vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What a bunch of great pictures!

    Paty
    antesAltaquesinsilla.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zo'n verslagje! Ik ben nog nooit in Maastricht geweest maar wil er zeker nog wel eens heen!

    BeantwoordenVerwijderen

Heel lief dat je de moeite hebt genomen te reageren! Dank je wel! (: