donderdag 1 oktober 2015

PERSONAL | Wat ik in oktober hoop te bereiken




Ik zie dit soort lijstjes vaak op Tumblr of Instagram langskomen en altijd denk ik: 'hé, hoe leuk zou het zijn om zelf doelen op te stellen en me er ook echt aan te houden?' Dus dat is wat ik ga doen! Of ga proberen, in ieder geval. Het plan is dat ik dit lijstje ergens zichtbaar ophang en dan steeds herinnerd word aan wat ik voor mezelf bedacht had. Aan het einde van de maand geef ik jullie dan een update van hoe het gegaan is!



1. Being healthy

Dit zie je natuurlijk op letterlijk elk lijstje staan dat je ooit tegenkomt, maar dat heeft ook een reden: gezond eten en bewegen is heel belangrijk! Ik hoor hier constant verhalen over de beruchte 'freshers five', dat wil zeggen de vijf kilo die veel eerstejaars aankomen omdat ze te ongezond eten. Ik vind het zelf koken elke dag best challenging, zeker omdat je voor gezonde recepten naar mijn idee altijd heel veel ingredienten nodig hebt en ongezonde dingen altijd in drie seconden klaar zijn. Maaar ik ga binnenkort een blender kopen en dan ga ik aan de smoothies en verder ga ik proberen veel groente en fruit te eten en wat uitgebreider te koken!


2. Study - Social Life - Sleep

Met deze drie dingen werden we doodgegooid tijden de introductieweek: hoe kan je het beste studeren, slapen en je sociale leven combineren? En voor mij, omdat ik op mezelf woon, komen daar ook nog huishoudelijke dingen zoals koken, boodschappen doen, schoonmaken en afwassen bij. Tot nu toe gaat het combineren hiervan redelijk maar het kan beter, dus hopelijk ben ik hier aan het eind van de maand expert in en kan ik jullie ook tips geven over hoe je hier om mee moet gaan (:

3. Remember the fun stuff 

Oké, ik geef toe dat dit een behoorlijk vage titel is. Wat ik ermee bedoel is dat ik qua onspanning ook af en toe andere dingen wil doen dan uitgaan of Netflix kijken. Wat ik wel graag wil doen? Nou, piano spelen (ik heb hier een keyboard staan wat ik naar mijn idee veel te weinig gebruik), boeken lezen, dagjes uit (ik ga zaterdag waarschijnlijk naar Vintage per Kilo!), koffie drinken met vrienden, een dagje naar het park, dat soort dingen. Het is natuurlijk afhankelijk van hoeveel tijd en zin ik heb, maar af en toe 'er even tussenuit' doet vast geen kwaad (: Ik ben trouwens al begonnen met lezen: het boek 'Counting by 7's' dat ik laatst in Waterstones  vond. Dus het schiet al op!

Ennn dan de brandende vraag: heb jij ook zogenaamde 'October Goals'? En zo ja: tell me!

4 opmerkingen:

  1. Goed lijstje! Ik herken mezelf ik alle drie de dingen. Vind zelf nummer drie misschien nog het belangrijkste. Als je alleen maar bezig betn met deadlinestress, studeren en werken dan vergeet je vaak leuke dingen te doen. Je hebt me geïnspireerd om ook een lijst op te stellen. Wie weet post ik 'm binnenkort online. :-)

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heeeel herkenbaar lijstje! Ik heb ook al een lijstje opgesteld met doelen voor oktober, die komt maandag online haha! En inderdaad, de balans tussen studeren en genieten is lastig te vinden, maar het lukt mij nu redelijk :) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi lijstje met doelen. Succes ermee in Oktober.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi lijstje, ik denk zeker dat deze haalbaar zijn! Ik heb zelf weinig doelen voor deze maand, behalve dat ik moet beginnen met leren voor mijn examens in januari. Succes met jouw doelen!

    BeantwoordenVerwijderen

Heel lief dat je de moeite hebt genomen te reageren! Dank je wel! (: