woensdag 3 december 2014

INSPIRATION | Waarom ik zo van december hou



En voor je het weet is het weer december! December is één van mijn favoriete maanden - en niet alleen omdat het nog maar een maandje tot mijn verjaardag betekent (: Vandaag wil ik er een lijstje in gooien over de laatste maand van het jaar, omdat a) ik heel erg van lijstjes hou, b) ik heel erg van december hou en c) als ik graag doelloze lijstjes wil maken, who's stopping me?





  • Natuurlijk begin ik met Sinterklaas! Ondanks alle cadeau- en lijstjesstress vind ik het een hele leuke feestdag. Ik krijg altijd hele lange gedichten die vol staan met alle dingen die ik het afgelopen jaar heb gedaan, heel leuk als herinnering. En natuurlijk typisch Nederlands allemaal (:
  • KERSTLICHTJES! Zoals je hier al kon zien heb ik mijn kerstlampjes al in het begin van de herst opgehangen, maar ik word zo blij van al die lampjes buiten als ik naar 's avonds naar huis fiets. 
  • Kerst in general natuurlijk. Mijn moeder en ik delen de passie voor gezelligheid met kerst en willen daarom nooit op vakantie in de kerstvakantie. Ik hou zo van die gezelligheid, van de hele avond aan tafel zitten, van bordspelletjes tot midden in de nacht, van cadeautjes kopen voor alle lieve mensen aan wie ik deze wil geven... Kortom: mijn favoriete feestdag.
  • Kerstvakantie zeg ik ook geen nee tegen natuurlijk. Heerlijk twee weekjes vrij, hopelijk met sneeuw!
  • Oud & Nieuw vind ik ook zo'n leuke traditie, het jaar inluiden met goede voornemens die toch niet uitkomen, champagne die ik eigenlijk niet lust, oliebollen waar je de hele dag voor in de keuken hebt gestaan: geweldig. Altijd een hele leuke avond (:
  • (Dat ik hier nu pas op kom, maar goed.) Kerstmuziek! Ik heb samen met mijn zusje een kerstplaylist met onze favoriete (en zo cheesy mogelijk natuurlijk) kerstliedjes erin, genaamd 'Rudolph's Tunes', klik hier als je hem wil beluisteren!
  • Tja, en wat nog meer? Kaarsjes, al dat lekkere eten, All You Need Is Love op kerstavond, de open haard aan, heeeel veel thee (met interessante smaken zoals 'gekarameliseerde peer') en gewoon heel veel gezelligheid natuurlijk!
Samengevat kan je zeggen dat ik ondanks die vrieskou waar ik elke ochtend doorheen moet (en waar ik graag over klaar) en al dat werk dat ik nog moet doen voor het einde van het jaar heel veel zin heb ik alles wat december te brengen heeft. Te beginnen met Sinterklaas vrijdag! 

<3 

2 opmerkingen:

Heel lief dat je de moeite hebt genomen te reageren! Dank je wel! (: