zaterdag 2 november 2013

TRAVEL DIARY | Lissabon!

Afgelopen herfstvakantie ben ik naar Lissabon geweest, wat - even voor de duidelijkheid - in Portugal ligt (toen ik tegen vrienden zei dat ik daarheen ging, was de reactie: 'waarom ga je naar een oorlogsland?'). Een mooie, maar ook hele tegenstrijdige stad (als je dat van een stad kan zeggen dan), aangezien het wisselt tussen prachtig onderhouden monumenten en kleine straatjes met vervallen huizen. Wat ook mooi is, natuurlijk (: Ga er dus maar goed voor zitten: mijn verslag van vijf dagen Lissabon! 


(Waarschuwing vooraf: geen enkele foto staat op volgorde of heeft ook maar enige link met de foto die daarna komt. Just for your information.)
















Pracht en praal op het grote plein (of hoe dat ook mag heten) in het centrum van Lissabon. En wat was het moooooooi!

Een prachtige kathedraal (ik vind hem echt heel mooi!) waar we natuurlijk niet in zijn geweest, door een gebrek aan de behoefte om er een half uur voor in de rij te staan.

Sommige dingen zijn zo mooi, daar maak je tien foto's van natuurlijk (:

En nog een foto, waarom ook niet?

Hier volgt een klein communicatief misverstandje: met mijn jaar en twee maanden Spaanse les dacht ik me wel te kunnen redden in Portugal. Nou, niet dus. Ik kon het totaal niet verstaan - echt helemaal niks - en ik dacht dat ik de geschreven woorden wel begreep, maar dat bleek ook niet zo te zijn. 'Coche' betekent in het Spaans namelijk 'auto' (toch? Of zeg ik iets heel raars?) maar in het Portugees blijkbaar 'koets'. Zo kwamen we dus niet in en automuseum, maar in een koetsenmuseum uit. Ook leuk, dat wel hoor, maar wel een beetje jammer dat ik niet eens één woord kan vertalen...

Shoppeeeeen! In Lissabon kan je (qua winkels die ook in Nederland zitten en waar je eigenlijk dus niet heen hoeft maar waar je toch heen gaat) de H&M, Pull&Bear en de Zara vinden. (En de Stradivarius, maar ik weet niet of die in Nederland zit?)

Hele schattige en kleine straatjes in de middeleeuwse wijk Alfama. Je kan hier alleen lopend komen en verdwalen is hier niet moeilijk, maar dit ziet er toch geweldig uit? Wel heel anders dan het echte centrum van Lissabon, het is veel meer verwaarloosd en echt een hele andere wereld. Maar het heeft zeker iets moois!

 Hier hebben we de halve week rondgebracht: jawel, in de toeristenbus. Eerst probeerden we met een trammetje zelf de weg te vinden, maar aangezien we alleen maar verdwaalden, zijn we toch maar in zo'n bus gestapt. Wel handig hoor, je krijgt uitleg over wat je ziet en kan ondertussen van het zonnetje genieten (:

 De enkele keren dat we toch het trammetje (waar allemaal échte Portugezen en dus minder toeristen inzaten, wauw!) probeerden, zag het uitzicht er ongeveer zo uit!

 Nog een uitzichtfoto!

En de karakteristieke rode daken van Lissabon. Ziet er mooi uit, toch?

Tot zover mijn avonturen in Lissabon! Op vakantie met mijn ouders is het motto altijd 'vroeg opstaan en zoveel mogelijk van de dag maken', dus ik ben regelmatig de hele dag van hot naar her gelopen om een culturele bezienswaardigheid te zien. Maar ik mag niet klagen, ik heb een prachtige stad gezien die echt een aanrader is voor iedereen die van plan is een vakantie te boeken: Lisboa it is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heel lief dat je de moeite hebt genomen te reageren! Dank je wel! (: