donderdag 22 augustus 2013

PHOTOGRAPHY | Over alle schilderijtjes in mijn kamer en omstreken


Misschien hoort dit niet echt in deze categorie thuis, maar aangezien ik waarschijnlijk nooit meer een post over schilderijtjes ga maken, lijkt het me niet nodig een nieuwe categorie aan te maken (:
Ik ben heel blij met de schilderijen in en rond mijn kamer, daarom besloot ik dat ze een hele eigen post verdienden! Enjoy!



 Dit schilderij zagen jullie een paar dagen geleden ook al in mijn mini room tour! Dit is mijn favoriete schilderij, ten eerste omdat Audrey Hepburn erop staat, en ten tweede omdat het gewoon een hele gave foto is! Zoals een vriendin van mij een keer zei: 'heel knap dat je met zo weinig lijntjes er toch een persoon in kan ontdekken'. Daar ben ik het mee eens, natuurlijk! Deze Audrey komt van de IKEA, ze hebben ook een Charlie Chaplin in dezelfde stijl!
























En ook deze zagen jullie in diezelfde post, de schilderijtjes die op de gang bij mij hangen.
New York, Paris en London. Wat hou ik toch van deze schilderijen. Ondanks dat ik nog nooit in New York ben geweest, is het heel leuk dat er herkenbare dingen uit deze steden op staan! (Ook van de IKEA, zoals
mijn hele kamer ongeveer).

En dan iets wat niet van de IKEA komt, voor de verandering! Dit schilderij hangt boven de trap naar de zolder: de Sacre Coeur (maar dat had je natuurlijk allang gezien (: ). Dit kochten we in Montmatre in Parijs, een gedeelte van Parijs dat je zeker moet bezoeken als je er ooit bent! Hier heb je onder andere een plein met heel veel verschillende kunstenaars, je kunt hier ook je eigen portret laten schilderen. Dit schilderij hebben we gewoon in een winkeltje ernaast gekocht, de schilderijen van de 'echte' schilders zijn behoorlijk duur!

 En dit schilderij komt uit hetzelfde winkeltje! Ik weet niet of je het op de foto kan zien, maar de schilderijtjes zijn allebei geschilderd en dus geen foto! (Ook wel een voorwaarde voor een schilderij: dat het geen foto is...) Ik ben echt verliefd op de schilderstijl: alles is net niet helemaal ingekleurd, maar niet op een storende manier.

En dit is natuurlijk geen schilderij, maar wel iets wat ik even moet delen: de strijkhoes met de geweldige tekst 'Ironing is my hobby, but washing is my destiny'.

7 opmerkingen:

  1. Leuk artikel! De laatste is echt leuk, haha!

    xox
    doe je ook mee aan mn giveaway?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die audrey hepburn is leuk! Ik heb ook een grote van haar, een foto uit de film breakfast at tiffany's

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk artikel!! Mooie schilderijtjes, en je strijkhoes is heel grappig haha :-)

    ♥ Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. awh die van de Sacre Coeur is supermooi. Even anders dan de Eiffeltoren

    BeantwoordenVerwijderen

Heel lief dat je de moeite hebt genomen te reageren! Dank je wel! (: